29 november 2011

Så känner jag mig

nu skall jag vara lite tråkig och bara skriva ut allt jag känner just nu....

jag har rätt till att vara mig själv! ni ger mig blickar men jag tar dom som knivar i mitt hjärta. att vara som ni är inte att vara sig själv. jag är mig själv och det får ni acceptera! jag har rätt att tycka som jag vill, klä mig som jag vill, leva mitt liv som jag vill. jag bor i sverige, det är jag stolt över. här får jag vara mig själv och tycka som jag vill. men det duger inte för er, ni vill nog leva i ett land där ingen får vara sig själv, alla måste vara likadana. jag vet inte om ni fattar, men att dömma någon utan att ha sätt eller fått veta insidan är rent ut sagt idiotiskt. jag vet nu vilka ni är, ni är folk utan förståelse, folk utan tvekan, folk utan självförtroende. jag vågar vara mig själv, bryr mig inte om er längre. ni är för fega för att vara er själva, därför klär ni er som andra, beter er som andra, sprider lögner som andra. jag vill bara säga åt er att dra åt helvete och sluta hacka på mig!
 tack så mycket. ni har gjort att jag inte har något självförtroende längre. tack så jävla mycket! jag hoppas ni är nöjda! det skall ni vara eftersom ni fått det som ni vill. men jag visar mig stark, för jag VILL VARA MIG SJÄLV! acceptera det och låt mig vara ifred, för jag vill inte ha era äckliga lögner i närheten av mig  längre. ni är borta från mitt liv, ni kommer aldrig tillbaka. jag känner er nu, bättre en någon annan. och i mitt liv, där finns ni inte längre för ni är inte värda att få min uppmerksamhet. och bara så ni vet trodde jag att ni växt upp.

jag var tvungen att skriva detta, efter allt som händer nu i mitt liv. jag känner mig inte säker längre. folk har ingen förståelse eller något självförtroende därför mobbar de. att mobbas är det värsta sättet att få nya vänner. att mobbas för att få status är det värsta sättet. ofta blir den utsatte väldigt deppig, och i vissa fall tar man livet. jag orkar inte mer! jag orkar inte med folket där ute! det är hemskt! varenda kväll gråter jag, vareda morgon vill jag bara stanna hemma! men jag har några få stjärnor i mitt liv jag skall rabbla upp namnen och tacka er för att ni finns där för mig!
ni som läser detta (mina vänner alltså) skall veta att ni alla betyder lika mycket, även om texten kanske är mer meningsfullare i någon annans text. jag skriver bara om vad jag känner till er, men ni alla skall veta att ni har lika mycket plats i mitt hjärta!

MATILDA W du är nog den som förstår mig bäst just nu. åran relation har gått upp och ned, vi har gått igenom den värstaste berg och dalbanan som finns. vi är på toppe just nu, och jag hoppas vi kan hålla oss där längre än någonsin! du skall veta att du är den finaste människan jag träffat, den sötaste vännen man kan ha, den mest underbaraste personen som finns och min bästa vän <3 du står upp för mig, jag står alltid upp för dig. det är bara att komma jag finns här. jag hoppas jag har lika stor plats hos dig som du har hos mig. <3

MATILDA E min underbara granne! du är så fin och snäll och vi har också haft våra dyster. men vi hittar alltid tillbaka. ända sedan jag flyttade, den första dagen jag kom hit, såg jag på dig att du ville bli min vän. och så blev det. jag hoppas du vill vara min vän så länge det bara går och jag hoppas att du inte tror på det folket säger. du skall veta att jag står upp för dig vad som än händer jag tycker du är bäst. du är underbar min älskade vän! <3

SARA du är så snäll. vi umgås i skolan, jag vet att du vet att jag inte riktigt trivs. det har vi pratat om. du hjälper mig genom att bara prata med mig! det uppskattar jag, du vet hur man behåller vänner! jag vet inte om folket runtomkring förstår hur snäll du egentligen är. det är bra att vi bor så vi kan åka samma buss, för jag behöver prata med dig efter varje skoldag. det gör mig på bättre humör, vi lyssnar alltid på varandra och det är lätt att prata med dig! tack för att du är som du är!

REBECCA vi är inte så mycket med varandra, vi "hänger" bara i samma gäng. men jag vill att du skall känna dig lika mycket värd hos mig som du gör hos det andra! för du är snäll och du kan verkligen trösta en vän. du har förståelsen som behövs hos en riktigt snäll vän. du är så underbart härlig. du kan verkligen ge än en tankeställare. men du är ärlig och med ärlighet når man långt. jag hoppas du vill bli lika bra vän med mig som de andra.

KLARA vi har inte träffats på ett tag nu, men du är fortfarande den bästa vännen jag haft. jag önskar vi kunde träffas oftare för jag vill ha dig i mitt liv. jag saknar alla som jag kännde innan flytten. men jag saknar dig och hanna mest! du är underbar och det är jobbigt att vi inte träffas så ofta, för det känns som om det är er jag behöver mest just nu. <3 vi får träffas på jullovet!

HANNA ååå gud vad jag saknar dig! du är så snäll och fin, och du är bäst. vi måste träffas och prata om saker! jag vill veta hur ni har det. så fort jag tittar på gammla foton nästan gråter jag för att jag saknar den tiden. allt var nästan perfekt. jag fattar inte hur jag kan vara så dålig på att hålla kontakten, för jag vill inte att ni skall försvinna från mitt liv! jag hör av mig närmare lovet. kramisar! <3

JULIA jag måste även skriva om dig lite snabbt. vi är riktiga blöjkompisar. vi har kännt varandra sen innan 1 års åldern tror jag! jag saknar dig enormt och det är kul att vi börjat ta kontakten igen! jag vill verkligen bygga upp vänskappen igen efter våra flyttar. för du skall veta att en vän som du, den glömmer man aldrig! <3

ni får ursäkta om det är stavfel men rättstavningsknappen funkar inte... jag hoppas ingen blir upprörs eller ledsen över det jag skrivit om er! jag älskar er alla. jag behöver er nu också.

2 kommentarer:

  1. ÅH MEN GUU VA SÖT DU ÄR! Nu har jag värsta dåligt samvete för att jag inte var i skolan o stöttade dig idag T_T Ska tvinga mig till skolan även fast risken finns att jag kommer va halvt blind O_O Kramizzar~

    SvaraRadera
  2. Naw va gullig du är!!! Du ska alltid vara dig skälv vad än de andra säger!!! Vi kommer alltid att stötta dig

    SvaraRadera

skriv gärna en gullig kommentar sötnosar! :3