13 november 2011

amazing optical illusions

jag är lite skumm jag... jag ÄLSKAR nämligen magiska illusioner, haha! jag vill visa er några as kuliga som jag älskar nästan mest... fast det finns flera än dessa jag älskar! varning ni kan få huvudvärk och detta inlägget är långt! hahahaa! avgör och kommentera!

1) fokusera på krysset i mitten och se vad som händer...

2) klicka på bilden/gifsen och titta sedan på den lilla vita pricken i mitten på bilden i ca 30 sek. sedan tittar du på en helvit vägg eller i taket. vad händer?

3) haha fattar ni? as skumt... man ser först vad det står men sen ser man det aldrig igen :/

4) klicka på bilden och leta efter hunden...

5) klicka på bilden och sätt handen framför i mitten av bilden. när du gjort det, vad händer?
sen efteråt tar du och formar händerna till en cirkel och sätter runt kanterna på bilden. vad händer?

6) as coolt! eller hur?

7) följ instruktionerna. vad ser du?

8) klurigt :S

9) asså jag fattar inte hurman kan måla så bra?! ser ju försjutton ut som om det är på riktigt!

10) är de verkligen perfekta... försök följa, jag blir yr!

11) flytta huvudet närmre skärmen och sedan en bit bort, flytta även från sida till sida eller upp och ner. flytta bara på huvudet helt enkelt. vad händer?

12) ni har säkert sätt denna innan men jagfattar inte hur den rör på sig?

13) titta på den röda pricken i mitten i ca 30 sek. titta sedan i taket och blinka. vad händer?

14) titta på den röda pricken i mitten i ca 30 sek. titta sedan i taket och blinka. vad händer?
15) titta på den röda pricken i mitten i ca 30 sek. titta sedan i taket och blinka. vad händer?


 16) titta på den röda pricken i mitten i ca 30 sek. titta sedan i taket och blinka. vad händer?

17) klicka på denna "rörande damen"... jag har aldrig fått dessa att flytta åt olika håll men om du börjar med att titta på den vänstra och följer antingen det blåa eller röda, sedan på den högra. då märker du skillnaden!

18) klicka på bilden och avgör hur du ser tunneln röra sig...
ja det var några. men nu skall jag snart äta tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

skriv gärna en gullig kommentar sötnosar! :3