16 november 2011

lite tips!

bestämmde mig för att göra ett inlägg med lite tips. samlat på mig några genom åren!
1) ett tips ni kanske redan vet. men när du filar naglarna, fila alltid inåt mot nageln alltså såhär: (detta är inte mina naglar utan jag letade efter en "bra" bild på internet!)
2) när du fotar. om du fotar med systemkamera är ett bra alternativ att alltid använda stativ. jag brukar ta droppbilder ibland och då använder jag stativ. jag använder alltid stativ!
3) ett shampo tips! om shampot löddrar mycket är det inte gjort på naturliga "ingredienser". om det löddrar lite är det gjort på naturliga "ingredienser"! ett tips om det står på flaskan att det är gjort av naturliga ingredienser!

4) jag gillar att pyssla och måla, kanske ni med? men när jag skall klippa ut vissa pilliga grejer är det svårt att använda sax! då använder jag en skalpell/slöjd kniv. sånhär  detta är en skalpell som använd i operation men den funkar lika bra till pyssel!
5) för att få den lilla grejen som säger att detta är ditt. gör en logga! sätt på paket, bilder m.m

ja det blev bara 5 för jag orkar inte mer nu. är ju sjuk så jag blir så trött direkt!

1 kommentar:

  1. Faktiskt...det ee min bild, azzå från min Panfublogg, inlägget:

    http://klaracoolsblogg.blogspot.com/2010/05/langa-naglar-d.html

    Kolla! ;P

    SvaraRadera

skriv gärna en gullig kommentar sötnosar! :3